Saturday, December 7, 2013

inikah cinta yang kamu inginkan??

Assalamualaikum wbt

cinta?? apa itu cinta??

8Sweet-couple-86944.gif1 PERKATAAN YAMG MEMBAWA SERIBU SATU MAKNA. JIKA KITA TANYA 10 ORANG MAK KITA AKAN DAPAT 10 JAWAPAN YANG BERBEZA.

1.    cinta tu bila kita sayangkan seseorang dan dia juga menyayangi kita.
2.    cinta ialah perasaan yang tulus suci
3.    kita sanggup buat apa saja asalkan orang yang kita cinta dan sayng tu bahagia
4.    cinta tu bersifat memiliki.. jika aku cintakan dia, dia mesti jadi milik aku walau apa pon yang terjadi.
5.    ia adalah perasaan dimana kita rasa dia adalah segala-galanya. kita rela memaafkan walaupun seringkali dilukai.
6.     Love is a promise.

Itu adalah sebahagian daripada definisi cinta bagi sesetengan individu. setiap orang akan mentafsirkan CINTA mengikut pandangan dan pengalaman mereka sendiri. kalau kita tak bercinta sekalipun, mesti kita akan berkawan dengan orang yang bercinta bukan. kita merasakan CINTA bisa mengubah attitute seseorang dari seorang yang ganas kepada sopan, dari seorang yang lemah menjadi kuat. ada jugak dari pelajar cemerlang kepada pelajar yang merosot. kenapa??? kerana masalah 'rumahtangga' dia dan pasangannya.

BILA CINTA BERBUNGA:-
Apa yang kita rasa kalau orang yang kita puja tetiba memberikan hint kepada kita seolah-olah dia juga mencintai kita?? x mustahil kalau dikatakan perasaan ketika  itu bagaikan mahu terbang di angkasa yang luas. pada ketika itu, semuanya kelihatan indah seolah-olah kita berada di taman yang penuh dengan bunga-bunga yang mekar. Kita mula menyimpan angan dan impian. Kita akan buat itu, kita akan buat ini. Kita akan buat sesuatu agar kasihnya tidak akan terbelah bahagi. “I LOVE YOU”,
“I MISS YOU”,
“GOOD NIGHT DEAR”, “SAYANG” “I WILL NEVER LET YOU GO SAYANG”
, “I WILL DO ANYTHING JUST FOR YOU”, dan lain-lain lagi sentiasa meniti di bibir2. Biasa la tu. Sayang la katakan. Apa yang dirasa ketika itu sesolah-olah dunia ini milik kita.


BILA KASIH DIUJI
Mulalah adegan-adegan yang x menarik hati. Hati mula gundah gelanah. Semuanya kerana cinta. Call asyik masuk box. Mesej hantar pagi ni, esok malam baru nak reply. Busy x payah cerita la. Kalah pemilik Sime Darby. Masa tak pernah dah cukup. Sana kena pergi, sini kena panggil.. tup-tup, Pakwe yang disayang mula memancing perempuan lain. Awek yang comey sudah mula diintai kawan. Kasih mula ragu, cinta mula luntur. Inikah yang dinamakan cinta sejak dari awal janji diikat. Kalau hanya setakat in, adakah berbaloi jika kesetiaan yang dita bagi??

BILA KASIH MULA TERPUTUS

Pada waktu tu, dunia mereka seolah kelam. Kalau dikira tangisan mereka, mungkin 2 kotak tissue pon tak cukup. Memang dengaq macam hypabola la sangat tapi itilah realitinya. Lebih mengejutkan bila terpangpang di dada-dada akhbar, “gadis bunuh diri kerana kecewa”, “boyfriend bunuh girlfriend kerana tidak rela wanita itu menjadi milik orang lain”, dan macam-macam. Memang la tak dinafikan putus cinta itu sakit tapi kenapa perlu bertindak sampai macam tu?? Memang benar, mudah bagi kita bercakap kerana bukan kita yang alaminya tapi bukankah kita punya akal untuk berfikir?? Adakah putus cinta merupakan pengakhiran bagi sebuah kehidupan? Jawapnya adalah TIDAK!!!


Cuba kita setkan didalam minda kita, kalau dia boleh bahagia, why not kita?? Apa beza kita dengan dia?? Adakah kita x cukup cantik? X cukup handsome untuk cari pengganti?? Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan. Biar dia buang kita kerana kekurangan kita kerana dia belum jupa kelebihan kita. Mengapa kita nak bazirkan perasaan kita yang bernilai tu kepada orang yang tak tahu menghargainya?? Kita juga manusia yang punya perasaan. Bukan boneka yang boleh dibuang, ditendang kalau sudah jemu. Yang paling penting, BANGUN dan BUKTIKAN yang kita TAK LEMAH.. trust me, your happiness will come with true love. That time, the world it yours and your smile will never stop.




No comments:

Post a Comment